دسترسی سریع

سوالات متداول

چگونه پیگیر سفارش خود باشم؟

پیگیری وضعیت سفارش‌ها از طریق بخش «سفارش‌های من» در سایت یا اپلیکیشن لار بازار امکان‌پذیر است. پس از پایان مهلت آماده‌سازی و ارسال محصول توسط فروشنده، کد رهگیری مرسوله در جزئیات سفارش شما ثبت می‌شود. کد رهگیری پستی یک عدد 24 رقمی است که از طریق آن می‌توانید وضعیت بسته خود را در سامانه شرکت پست بررسی کنید. در صورتی که سفارش شما با روش دیگری به‌غیر از پست ارسال شده باشد، اطلاعات مربوط به نحوه ارسال در همان بخش نمایش داده می‌شود. همچنین می‌توانید از طریق بخش گفت‌وگو با فروشنده، وضعیت سفارش خود را مستقیماً پیگیری نمایید.

چطور می‌توانم سفارش خود را کنسل کنم؟

برای لغو سفارش، ابتدا وارد بخش «حساب من» (پروفایل کاربری) در سایت یا اپلیکیشن لار بازار شوید. سپس از قسمت «سفارش‌های من»، روی سفارش مورد نظر کلیک کرده و گزینه «لغو سفارش» را انتخاب نمایید. در مرحله بعد، باید یکی از گزینه‌های موجود را به‌عنوان دلیل لغو انتخاب کرده و در صورت تمایل، توضیحی نیز برای فروشنده ثبت کنید. شرایط لغو سفارش: اگر سفارش شما هنوز توسط فروشنده تأیید نشده باشد، لغو سفارش به‌صورت آنی انجام می‌شود. در صورتی که سفارش تأیید شده و در مرحله آماده‌سازی باشد، درخواست لغو شما باید توسط فروشنده تأیید گردد. برای محصولات سفارشی‌ساز (مانند لباس دوخته شده، محصولات متری یا ساخت اختصاصی)، امکان لغو پس از تأیید سفارش وجود ندارد. هر کاربر در هر ماه، حداکثر 5 مرتبه مجاز به لغو آنی سفارش‌ها می‌باشد.

از موعد ارسال محصول من گذشته است،چه‌کاری می‌توانم انجام دهم؟

پس از تأیید سفارش از سوی فروشنده و تغییر وضعیت آن به «در حال آماده‌سازی»، فروشنده موظف است تا پیش از پایان مهلت تعیین‌شده برای آماده‌سازی، سفارش را ارسال کرده و اطلاعات ارسال از جمله کد رهگیری را در سامانه ثبت کند. در صورت تأخیر در ثبت اطلاعات ارسال، ابتدا به فروشنده اطلاع‌رسانی و اخطار داده می‌شود تا هر چه سریع‌تر نسبت به ارسال سفارش اقدام نماید. در صورتی که همچنان اقدامی صورت نگیرد، سفارش به‌صورت خودکار لغو شده و امتیاز منفی در کارنامه عملکرد فروشنده ثبت خواهد شد.

ﺗﻀﻤﯿﻦ رﺿﺎﯾﺖ ﻣﺸﺘﺮی چیست و چگونه صورت می‌گیرد؟

مبلغ پرداخت‌شده بابت هر سفارش، تا زمانی که رضایت شما از خرید ثبت نشده باشد، نزد لار بازار به‌عنوان امانت باقی می‌ماند و به فروشنده پرداخت نخواهد شد. بر اساس قانون تجارت الکترونیک، شما تا 7 روز پس از دریافت کالا فرصت دارید تا نارضایتی خود را اعلام کرده و در صورت لزوم، درخواست مرجوعی ثبت کنید. اگر رضایت شما به‌صورت سیستمی و خودکار ثبت شده باشد، جای نگرانی نیست؛ تا زمانی که هنوز 7 روز از دریافت سفارش نگذشته باشد، می‌توانید با تیم پشتیبانی تماس بگیرید تا رضایت ثبت‌شده لغو شود و موضوع بررسی گردد. ما پیگیر رضایت واقعی شما هستیم. در صورتی که: سفارش آسیب‌دیده یا ناقص تحویل گرفته‌اید، محصول دریافتی با آنچه سفارش داده‌اید تفاوت دارد، کیفیت محصول مطابق توضیحات درج‌شده نبوده، یا سفارش با تأخیر زیادی به دست‌تان رسیده باشد، می‌توانید تا 24 ساعت پس از ثبت اشتباهی رضایت با پشتیبانی تماس بگیرید تا رضایت شما لغو شده و فرآیند پیگیری آغاز گردد.

ثبت مشکل محصول چگونه انجام می‌شود؟

کالاهای غیرقابل مرجوع در صورت انصراف از خرید یا تغییر سلیقه برخی از محصولات به دلیل قوانین بهداشتی، شرایط خاص یا ماهیت سفارشی خود، امکان بازگشت به دلیل انصراف از خرید یا نارضایتی سلیقه‌ای را ندارند. این موارد شامل: زیورآلات و اکسسوری‌هایی مانند گوشواره که تماس مستقیم با پوست دارند. محصولات آرایشی و بهداشتی شامل کرم‌ها، لوسیون‌ها و... که تنها به صورت پلمپ قابل فروش هستند. لباس‌های نوزادی به دلیل مسائل بهداشتی. لباس‌های زیر مانند شورت، زیرپوش، بادی و... برای تمامی سنین. کتاب، به دلیل حفظ سلامت فیزیکی و رعایت حقوق ناشر. نوارهای صوتی و تصویری و نرم‌افزارهای کامپیوتری پلمپ‌شده که بسته آن‌ها توسط مشتری باز شده باشد. کالاهایی که پلمپ یا بسته‌بندی اصلی آن‌ها باز یا مخدوش شده باشد. محصولات سفارشی‌ساز که مخصوص خریدار تهیه شده‌اند (مطابق آیین‌نامه کالای سفارشی لار بازار). لطفاً پیش از ثبت نهایی سفارش، اطلاعات مربوط به محصول را با دقت بررسی نمایید.

شرایط عمومی اعلام مشکل و مرجوعی چیست؟

شرایط اعلام مغایرت یا آسیب‌دیدگی کالا در صورتی که کالای ارسال‌شده دارای مغایرت در جنس، مدل یا رنگ باشد، یا دچار آسیب‌های ظاهری مانند زدگی، پارگی، خمیدگی و… باشد، مشتری می‌بایست از طریق بخش "ثبت مشکل" در سایت یا اپلیکیشن لار بازار و یا از طریق ارتباط با پشتیبانی، مورد را اعلام نماید. نکات مهم: اگر مشکل یا مغایرت کالا بدون نیاز به استفاده از محصول قابل تشخیص باشد، کالا باید در حالت اولیه و استفاده‌نشده باشد. اگر تنها با باز شدن بسته‌بندی می‌توان مشکل را تشخیص داد، باز کردن بسته مانعی برای مرجوعی ایجاد نمی‌کند. کارتن یا بسته‌بندی اصلی محصول باید کاملاً سالم و دست‌نخورده نگهداری شود. از دور ریختن جعبه یا کارتن اصلی اکیداً خودداری کنید. محصول باید به‌همراه تمام اقلام جانبی شامل کابل، ریموت، باطری، دفترچه راهنما، کارت گارانتی، کارت بیمه، بند، قطعات بسته‌بندی و... به‌درستی در کارتن اصلی خود بسته‌بندی و ارسال شود. از نوشتن توضیح، آدرس یا برچسب‌گذاری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا خودداری کنید. هرگونه مخدوش شدن یا آسیب به بسته‌بندی اصلی ممکن است باعث رد شدن درخواست مرجوعی شود.

قوانین دسته بندی پوشاک چیست؟

شرایط پذیرش بازگشت کالا برای محصولات قابل تست درخواست بازگشت کالا تنها در صورتی پذیرفته می‌شود که محصول جزو کالاهای دارای محدودیت بهداشتی نبوده، صرفاً تست شده باشد و همچنان در وضعیت اولیه و نو قرار داشته باشد. شرایط ویژه برای برخی محصولات: کفش‌ها: فقط در صورتی قابل بازگشت‌اند که کفی کفش کاملاً تمیز و سالم بوده و هیچگونه خط خوردگی، تا‌شدگی یا از بین رفتن بوی طبیعی کفش مشاهده نشود. کیف‌ها: در صورت حفظ سلامت کامل، به‌همراه پلمپ‌های پلاستیکی روی دسته و بند و همچنین حجم‌دهنده‌های داخلی قابل بازگشت هستند. پوشیدنی‌های پارچه‌ای (لباس‌ها): نباید هیچگونه آثار استفاده مانند چروک، لکه، رنگ‌پریدگی، یا بوی عطر و بدن داشته باشند. همچنین مارک، برچسب، دکمه یا سایر ملحقات محصول نباید جدا شده باشند. محصولات چرمی: باید فاقد چروک ناشی از استفاده باشند و در معرض بوی نامطبوع یا مواد مخرب چرم قرار نگرفته باشند.

قوانین دسته بندی موادغذایی چیست؟

محصولات خوراکی سوپرمارکتی که دارای بسته‌بندی کارخانه‌ای هستند و بسته‌بندی آن‌ها باز شده باشد، امکان مرجوعی نخواهند داشت. تبصره: به غیر از مواردی همچون عدم تطابق یا فاسد بودن محصول دریافتی، حتی اگر بسته‌بندی محصول باز نشده باشد، اگر طبیعت محصول به‌گونه‌ای باشد که در صورت عدم استفاده به محض تحویل کالا یا در صورت گذشت مدت‌زمان مشخصی از تحویل، دچار فساد یا خرابی شود، این محصولات قابل مرجوعی نخواهند بود.

قوانین دسته بندی موادآرایشی و بهداشتی چیست؟

بسته بندی اولیه یا پلمپ آن خدشه دار و یا از حالت اولیه ی اش خارج شده است.

قوانین دسته بندی دیجیتال یا الکترونیک و لوازم برقی چیست؟

چنانچه کالای دیجیتال یا الکترونیک و لوازم برقی خریداری شده توسط مشتری با کالای ارسال شده توسط غرفه دار از نظر (جنس، برند، رنگ) متفاوت یا دارای عیوب ظاهری مانند (شکستگی، ترک خوردگی، زدگی و غیره) و عیوب فنی مانند نداشتن عملکرد صحیح باشد، مشتری باید حداکثر ظرف مدت 48 ساعت کاری پس از دریافت کالا از کالارسان، این مورد را ثبت مشکل کند و یا به پشتیبانی اطلاع دهد و این دسته از محصولات شامل قانون 7 روزه نخواهد شد. تبصره: خریدار مکلف است بلافاصله حین دریافت کالا از کالارسان و در مقابل وی اقدام به بازگشایی کالای خریداری شده از بسته یا پاکت و غیره نماید.

خرید انجام داده‌ام، مبلغ از حسابم کسر شده اما سفارش در سبد خرید من نیست و ناموفق بوده است.

شما تا پنج ساعت فرصت دارید مجدد برای پرداخت مبلغ همان سفارش اقدام نموده یا سبد خرید جدیدی ایجاد نمایید.. در صورتی که مبلغی از حساب شما کسر شده است، نهایتا بعد از 72 ساعت کاری به حساب شما بازمی‌گردد. اگر به وسیله اعتبار خود خرید انجام داده اید نهایتا تا 30 دقیقه مبلغ به اعتبار شما بازمی‌گردد. اما برای تکمیل خرید خود حتما باید وارد درگاه بانک شوید.

سفارش را کنسل کردم، مبلغ چگونه برگشت داده میشود؟

پس از لغو نهایی سفارش مبلغ آن به اعتبار شما در لار بازار افزوده خواهد شد. شما میتوانید با مراجعه به قسمت «حساب من» وارد قسمت «کیف پول» شده و درخواست بازگشت وجه به کارت بانکی خود را ثبت کنید. دقت نمایید بازگشت وجه تنها به همان کارتی که اقدام به خرید با آن نموده اید امکان پذیر می باشد.

اعتبار من صفر شده است، اما چرا مبلغ به حساب من واریز نشده است؟

در صورتی که درخواست نقد کردن ثبت کرده باشید و این مورد پیش آید، به معنی شروع فرآیند برگشت به کارت شما می باشد و هزینه به زودی به حساب شما واریز خواهد شد.

در صورت نارضایتی از محصول هزینه برگشت دادن محصول به عهده چه کسی است؟

اگر مشکل از محصول باشد غرفه‌دار هزینه را باید بپردازد. اگر مرجوعی طبق سلیقه‌ی مشتری صورت بگیرد و محصول باب میل مشتری نباشد مشتری باید مبلغ مرجوعی را پرداخت کند. درنهایت کارشناسان ما در لار بازار درمورد هزینه مرجوعی تماس می‌گیرند.

لار بازار چیست؟

لار بازار یک پلتفرم آنلاین است که برای حمایت از کسب‌وکارهای محلی و بومی شهر لار طراحی شده است. در لار بازار، فروشندگان و تولیدکنندگان محلی می‌توانند محصولات اصیل و سنتی خود را به صورت مستقیم به خریداران ارائه دهند و بدین ترتیب از واسطه‌ها حذف شوند. ما در لار بازار به رونق و رشد کسب‌وکارهای محلی و کوچک کمک می‌کنیم و به خریداران این امکان را می‌دهیم که به راحتی محصولات با کیفیت و منحصر به فرد منطقه لار را کشف و خریداری کنند.

چه‌طور می‌توانم اپلیکیشن لار بازار را نصب کنم؟

دریافت اپلیکیشن لار بازار از کافه بازار بزودی!

اگر رمز حساب کاربری خود را فراموش کردم چه کار کنم؟

اگر رمز حساب کاربری خود را فراموش کرده‌اید امکان بازیابی آن تنها از طریق کلیلک کردن فراموشی رمز عبور امکان پذیر است. بعد از ثبت فراموشی رمز عبور برای شما پیامکی ارسال می‌شود که از طریق کد ارسالی می‌توانید مجدد وارد اکانت خود در لار بازار شوید.

روند خرید و فروش در لار بازار چطور است؟

مشتری هنگام خرید از غرفه‌دار ، هزینه کالا و هزینه ارسال را کامل پرداخت می‌کند. هزینه‌ای که مشتری پرداخت کرده است نزد لار بازار به امانت می‌ماند. برای شما پیامک “سفارش جدیدی در لار بازار دارید” ارسال می‌شود که کافیست روی لینک زده و سفارش را بررسی و تایید کنید. شما محصول را تا موعد مقرر آماده و ارسال می‌کنید (این زمان را خودتان در قسمت زمان آماده‌سازی تعیین می‌کنید) از زمانی که شما کالا را ارسال می‌کنید و کدرهگیری را ثبت می‌کنید، مشتری طبق قانون تجارت الکترونیک، 7روز فرصت دارد تا رضایتش را نسبت به خریدش ثبت کند. هر زمان که مشتری ثبت رضایت کند، شما می‌توانید درخواست تسویه حساب دهید. (اگر مشتری ثبت رضایت نکند بعد از 7 روز بصورت خودکار رضایت ثبت می‌شود.) بعد از ثبت درخواست تسویه، 5 روز کاری طول می‌کشد تا (مبلغ سفارش و هزینه ارسال) برای شما پایا شود. اگر مشتری از محصول شما راضی نباشد در صورتی که امکان مرجوع شدن داشته باشد وارد روند مرجوعی می‌شود.

کارمزد لار بازار چه قدر است؟

در لار بازار، کارمزد ثابت 8 درصد از قیمت فروش هر محصول به عنوان هزینه پلتفرم در نظر گرفته می‌شود. این هزینه از قیمت محصول کسر می‌شود و باقی‌مانده برای غرفه‌دار قابل دریافت است. همچنین، هزینه ارسال به عهده مشتری خواهد بود.

چطور با غرفه دار تسویه می‌شود؟

خریدار، هزینه سفارش (قیمت محصول + هزینه ارسال) را اینترنتی به لار بازار پرداخت می‌کند. این پول به امانت نزد لار بازار می‌ماند. شما محصول را برای مشتری ارسال می‎‌کنید و طبق قانون تجارت الکترونیک، خریدار پس از تحویل کالا (در برخی محصولات) تا 7 روز فرصت دارد رضایت یا عدم رضایت خود را ثبت کند، اگر اقدامی نکند به صورت خودکار رضایت ثبت می‌شود تا تسویه آن امکان‌پذیر گردد. (بنابراین، سفارشاتی با غرفه‌دار تسویه می‌شوند که کد رهگیری و ثبت رضایت داشته باشد.) پس از درخواست تسویه مالی از طریق سربرگ مالی غرفه، تسویه مالی طی 5 روز انجام و مبلغ آن از طریق سامانه پایا به حساب غرفه‌دار واریز می‌شود.

وقتی سفارش ثبت شود چگونه غرفه دار متوجه میشود؟

وقتی سفارشی برای شما ثبت شود، به شماره‌ای که با آن غرفه را ساخته‌اید پیامک ارسال می‌شود. بنابراین سعی کنید همیشه شماره همراه غرفه‌تان در دسترس باشد. بعد از دریافت سفارش، باید طی 16 ساعت اول تعیین کنید که آیا می‌توانید بسته را ارسال کنید یا خیر؟! از مسیر «سربرگ سفارشات> سفارشات در حال پردازش> تأییدیه سفارش» تأیید کنید. اگر می‌توانید ارسال کنید، باید عبارتی را که نوشته “تایید می‌کنم” را بزنید.

هزینه ارسال با چه کسی است؟

هزینه ارسال را مشتری پرداخت می‌کند اما مشخص کردن آن با غرفه‌دار است که می‌تواند آن را برای هر محصول و بر پایه وزن آن و تعرفه‌های پستی منطقه خود، از مسیر «تنطیمات غرفه> سربرگ ارسال» ثبت کند.

پرداخت امن
پرداخت امن از درگاه بانکی
تضمین بازگشت وجه
تضمین بازگشت وجه
ارتباط مستقیم با غرفه‌دارها
ارتباط مستقیم با غرفه‌دارها
پشتیبانی آنلاین و تلفنی
پشتیبانی آنلاین و تلفنی
لار بازار | بساز ، بفروش ، بدرخش

لار بازار یک پلتفرم محلی برای خرید و فروش آنلاین در شهر لار است ، اینجا جاییه که فروشنده های لار میتونن به راحتی غرفه بسازن ، محصولاتشون رو معرفی کنن و به مشتری های محلی بفروشن. هدف ما حمایت از کسب و کارهای شهر خودمونه با یک بازار مدرن و همیشه در دسترس!

© 2025 تمامی حقوق وبسایت لار بازار محفوظ است. استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع مجاز می‌باشد. طراحی و توسعه توسط جواد اسلام‌زاده.